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Technical support for Christian Kraunsøe Zahle
Folgende Frage von einem Dänischen VN-Fahrer wurde von Bummi weitergeleitet:
Zitat: |
I come from Denmark and I ride a 1700 Voyager. There is only a few 1700 Voyagers in DK and therefore the dealers and mechanics have only small experience when it comes to fixing My bike. I have a few issues with My bike, the belt keeps making squizy sounds and I think it needs to be changed.
I also have a starting issue with the fuel injektion... I dont know If it is because of My power Commander?
My question therefore is: Would, or can, you recommend me to go to another country... like German, Holland etc where these type of bikes are more common, to get it fixed?
I have tried a lot here in DK, but nothing seems to help, I love My bike and I Would love to have it fixed!
Can you help or maybe recommend someone Who can?
Best wishes and a happy New yearChristian |
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Also Christian sucht folgendes, am Besten auf englisch:
- Hilfe beim quietschenden Riemen
- Startprobleme (verursacht durch Powercommander?)
- Ne gute Werkstatt im Norden von Deutschland
Falls jemand des Englischen nicht so mächtig ist, einfach auf Deutsch antworten, jemand wird es dann schon übersetzten. :)
__________________ Gruß Stefan
Catholics go to church, motocyclists hit the road
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Hallo Christian,
zum quietschenden Riemen kann ich dir folgende allgemeine Tipps geben
Neben den durch Schmutz und Dreck verursachten Quietschen gibt zwei weitere Ursachen
a.) zu niedrige Spannung --> der Riemen zwitschert beim Beschleunigen
b.) falsche Ausrichtung --> der Riemen heult bei bestimmten Fahrsituationen z.B. bei Motorbremse um 30 km/h
Somit sind 3 Schritte notwendig:
1.) Reinigen
2.) Spannung
3.) Ausrichtung
Für alle Schritte ist ein Motorradheber sehr hilfreich / erforderlich.
Schritt 1.) Reinigen:
* Riemeninnenseite mit einer weichen Bürste (z.B. Zahnbürste) und Seifenwasser reinigen.
* Pulley ebenfalls mit einer Bürste und Seifenwasser reinigen
* Falls du das Hinterrad aus bauen kannst kannst erleichtert das die Reinigung
* Antriebspulley vorne nicht vergessen
Einstellung der Spannung:
* Die Spannung am Besten mit einem Spannungsprüfer für Riemen einstellen.
--> Zu hohe Spannung strapaziert die Lager
--> Zu niedrige Spannung verschleißt den Riemen
Einstellung der Ausrichtung
* Motorrad aufgebockt,
* Riemenspannung ok
* Lösen der Achse
* Drehen des Hinterrades von Hand (manche lassen auch den Motor im 1. Gang laufen)
* herausdrehen der Mutter der rechten Hinterradausrichtung bis der Riemen 1-2mm vom linken Rand des Pulleys läuft
* hineindrehen der Mutter, der rechten Hinterradausrichtung bis der Riemen einen winzigen Spalt zum linken Rand des Pulleys lässt.
* Feststellen der Hinterradachse
* Kontrolle des Spaltes ggf. leichte Nachjustage
und nun das ganze auf Englisch: :)
Hey Christian,
Beside dust and dirt, there are two other reasons for squeeking belts
a.) not enought tension --> the belt cirps while accleration
b.) wrong alignment --> the belt squeeks at some situations --> px. while decelerating at 30 km/h
So I recommend three steps to silence the belt.
1.) Cleaning belt and pulley
2.) Setup a correct tension
3.) Setup a correct backwheel alignment
For all steps a motorcycle lift is very helpful / necessary
Cleaning belt and pulley
* Clean the inner side of the belt with a soft brush (px. teethbrush) and soap water.
* Clean the pulley the same way
* If you can dismount the back wheel it's much easier to clean belt and pulley.
* And don't forget the front pulley
Setup the belt tension:
* Use a belt tension gauge.
--> Too much tension increases stress on the bearings
--> Too low tension increases belt wearing
Setup the back wheel alignment
* you need to put your motorcycle on the motocycle lift,
* setup the belt tension
* loosen the rear axle
* Turn the rear wheel manualy (some bikers run the motor in first gear)
* loosen the nut at the right rear wheel adjusment until the there is a 1-2 mm gap between belt and left side of the pulley.
* tightend the nut at the right rear wheel adjusment until the there is a very small gap th the left side of the pulley.
* tightend the rear wheel axle
* Check the gap between belt and left pulley side and readjust if necessary.
__________________ Gruß Stefan
Catholics go to church, motocyclists hit the road
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schumi1
VN-Biker
VN-Biker# 2646
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Gut gemacht Zims
__________________ Gruß Schumi------
"Verweile nicht in der Vergangenheit, träume nicht von der Zukunft, sondern konzentriere dich auf den Moment"
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Oberfrosch
Grumpy Old Man
VN-Biker# 6815
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Auch richtig eingestellt, kann ein Riemen quietschen.
Da hilft Silikonspray!
__________________ Das Ziel ist im Weg!
KR50 -> Jawa 21 -> Schwalbe -> TS150 -> Shadow VT125 -> VN2000
Grüße
Der Oberfrosch
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Snowblind
HinterdemDeichcruiser
VN-Biker# 6947
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Bummi
Youtube "GOPROBIKER"
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Hab mal alles weitergeleitet an den Christian ... Best Answers
Danke BRO`s
Hi Frank
THX so much, that is a very very good answer.
I will try and follow the instruction 🙏💪
THX again, it is very helpfull 👍
__________________ Gruß aus der Hansestadt Rostock
Bummi
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Holli
Nordländer
VN-Biker# 6940
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Feiner Service
__________________ Fascinating! If you change only four letters in the word "milk" you get the word "beer"
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